tiistai 5. huhtikuuta 2011

Teetä ja ehkä myös sitä sympatiaa

Tee, tuo herkullinen kurkun kostuttaja ja mukin pinnan tummentaja. Kuten eräs luokkatoverini taannoin tuumasi, niin hänestä teen juominen on hienostunutta. Omalla kohdallani hieman epäilen tuota asiaa.. mutta siitä huolimatta, hienostunutta tai ei, minä olen teen lipittelijä. Kahvia toki voin juoda, mutta aih ja voih, kuinka kipeäksi siitä masukkini tuleekaan. Tee sen sijaan ei tuota mitään ongelmia. Tee on paljon terveellisempää ja monitahoisempaa niin maultaan kuin muiltakin ominaisuuksiltaan verrattuna esimerkiksi kahviin. Tai  niin ainakin minä uskon.

Tällä hetkellä teetä nautitaan valkoisena ja mieluiten luomuna. Valkoinen tee kun taitaa olla sieltä terveellisimmästä päästä ja luomuinnostushan nyt on suoraa jatketta oparissa aloitetulle ekologisuusajattelulle. Olen toki ennenkin puhunut ekologisuuden puolesta, mutta nyt asiaan paremmin perehtyneenä, voin ja osaan paremmin kompata asian puolesta. Niin, että ekologisuus kunniaan ja luomuteetä nassuun. (Juu tiedän, että luomutuotteet tuppaavat usein olemaan kaikkea muuta kuin luomua, mutta elättelen toiveita, että tämä kyseinen tee olisi edes hitusen ekologisempaa kuin muut tavan kaupasta saatavat.)

Jotta oma teen nauttiminen olisi maksimoitu niin sitä varten on hankittu kaunis, hyvin muotoiltu ja sopivan kokoinen muki. Tähän mukiin ei ole kellään koskeminen. Husbändillä on samanlainen, mutta mustavalkoisena. Eihän raavaalle miehelle sopisikaan tuollainen hempsakkaan värinen muki. Värikoodaamalla mahdollistetaan se ettei husbändi vahingossakaan mene koskemaan väärään kuppiin. Mikä on minun on minun, mutta mikä on sinun on minun-mentaliteetti toimii meillä mainiosti. ;D Tällä metodilla vältytään rikkoutumiskatastrofeilta sun muilta maailmaa kaatavilta ongelmilta. Ja kyllä, meidän taloudessa maailma kaatuu harva se päivä, oikeastaan useamman kerran päivässä. Allekirjoittanut saattaa joskus olla äkkipikainen ja tulistuva nuori rouva. Mutta siis vain saattaa olla, ja vain joskus. Että niin sympatiat vaan meidän perheen herralle. Ei oo helppoo olla allekirjoittaneen husbändi. ;D



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ilahdun kommenteista